Friday, May 4, 2012

SaAt-sAaT TerAkHir....

Berdebar-debar gak tunggu detik-detik terakhir ni...walaupun untuk anak ke-2...perasaan tu cam anak pertama gak....
.
.
.
banyak yang bermain difikiran aku masa ni..
camne ngn Iffah masa aku nak bersalin nanti...adakah dia ble trima kehadiran adiknya ni...tapi wat masa sekarang dia cam ble trima....
.
.
keadaan masa berpantang..almaklumlah masa lepas bersalin anak 1st aku mengalami sakit selepas yak ngn teruk hingga berlarutan sehingga 7bln...seksa wooo.....nak menyusukan baby pun sakit sbb xleh duduk...
.
.
harap kali ni anak aku xdpt jaundice..emm klu dpt pun jgn r lama sgt cam Iffah dulu. 2bln baru hilang jaundice..sampai tahap kena ambik darah ngn air kencing...sian sgt...xsmpai hati nk tgk...
.
.
.
pregnant kali ni byk sgt masalah yang aku alami..sampai tahap kena masuk spital sbb bby xgerak...ni pun ada masalah gak..result tunggu checkup minggu dpn...baby kecik n air ketuban/mentuban(aku pun xtau mana satu y betul...)border line...harap masa checkup nnti smua ok n aku ble bersalin normal n tunggu jer bila baby nak kuar..(bukan secara pakse k..)
.
.
nak tanya pendapat korang mengenai pemahaman tentang air selusuh..
pada pendapat aku, air selusuh tu hanya sekadar air yang telah dibacakan..tujuaanya adalah untuk memudahkan proses bersalin dan boleh diminum apabila masuk 9bln(sbb msk tunggu 9bln kerana baby dah ble kuar time ni)....tapi ada sesetengah org menganggap air selusuh adalah penyebab baby tu nak kuar time time 2 gak..cam makan ubat plak..sakit tiba2...tah la mcm2 pendapat mengenai air selusuh..sejauh mana kebenaran citer2 tu smua...
.
eeemmmmm..
.
 .
.
.

1 comment:

  1. sye xminum pon air selusuh... bg sye ats rzeki msing2, kdang2 yg minum air slusuh mmang snang nk b'salin...tp ade jgak yg susah nk b'salin... so, sye juz amalkan surah maryam n yassin + doa... moga2 dpermudahkan smuanye.... ameen.. =)

    ReplyDelete