Friday, October 28, 2011

thesis...ohh...thesis...

emm aku pun xtau bila ble siap..bila dgr org blajar separuh masa bila dah kahwin bunyi senang jer kan..tapi ia memerlukan pengorbanan yang sangat tinggi terutama kalau yang belajar itu org perempuan sbb klu laki senang jer..nape aku cakap laki senang sbb..
.
.
.
.
.
.
.
1. diorang xpayah nak pikir pasal nak jaga anak..sbb dh tentu sang isteri ble jaga punya.
2. xpayah nk pikir pasal rumah tangga iaitu kemas rumah ker...masak ker...basuh kain ker...sbbnye bini ada yang wat semua tu klu suami xbuat..
3. time nak wat report or tugasan belajar...bila2 masa ble wat..tiada halangan kecuali hal keje dia jer yang ble halang...
.
.
.
.
emm...
.
.
.
dalam banyak2 orang yg aku tgk bila sang isteri belajar...semua keje yang aku senaraikan tadi di take over oleh sang suami..
jadi dengan lebih kurang tenang hati sang isteri ble belajar dgn jayanya..
ada 2 sanggup turut berjaga temankan isteri buat keje sekolah..fuhh memang terharu gile...
.
.
.
aku ni dah la dah drop 1year takkan nk drop lagi..
tiap kali aku tengok org pkai jubah konvo, tiap kali tu la hati aku merintih2 nak pakai gak..dan bila aku dengar je org ckp pasal konvo cam nak staple je mulut org 2 sbb aku tersangat-sangat teringin nk pkai jubah konvo..klu aku mati mesti mata xtutup rapat...


..bilakah giliran aku untuk memakai jubah ni...

1 comment:

  1. usaha ke arah nak siapkan thesisi hajar. jgn putus asa k? :) chaiyok!!

    ReplyDelete